17. apr. 2013

Kort og godt;), vårens små pusterom.

Først vil jeg takke for alle flotte kommentarer og flotte inspill, det setter jeg veldig pris på. Så et stort velkommen til nye lesere. Her har det ikke vært mye hobbyaktivitet de siste ukene, men i helgen ble det hygge, og kreativ kos med en god venninne. Våren er utetid og fokuset er så mange plasser, men jeg tror vi kommer til å sette oss ned imellomslagene og "leke" litt.
Vi startet med en liten tur til en butikk som heter Bikuben. Det var en stor og flott butikk som sikkert er himmelrik for de scrappe-frelste:)

I bladet som jeg fant på "Bikuben", var det en utklippsmal på et kort som jeg hadde lyst til å lage. Da var det bare å finne frem saks og papir.

På Nille har de litt scrappepapir til rimelig pris, slik som dette eplegrønne papiret. Kanten er stanset ut med en slags "hullmaskin."

Dette er baksiden av kortet. De fargede papirene limes på den hvite bakgrunnen.

Slik ble det sammenbrettede resultatet.

Så kommer det som jeg synes er mest kos, pyntingen. Her har jeg laget et lite kort som skal ligge inni lommen foran på kortet + litt annen pynt.

På baksiden har jeg laget et lite kort med stempel på til "Pengelommen."

Det lille kortet foran skal kanskje få et lite visdomsord, når jeg vet hvilken anledning jeg skal bruke det til.

Det lille kortet bak, har fått en liten "lomme" som kan holde en pengeseddel.

Slik ser kortet ut på baksiden.

Slik ble resultatet på fremsiden.Dette kortet var ganske artig å lage, så jeg må nok prøve meg på noen flere etter hvert. Ekstra koselig er det, når man kan sitte sammen med noen å pusle med slikt. Da kan man dele idèer og skravle litt.
Jeg trodde at min posjon med travle dager var over og at livet skulle ha et litt mer komfortabelt tempo, men ser at det kanskje ikke blir helt slik denne våren. Så da er det vel bare å gå på med krum hals, og glede seg over alle de små, flotte øyeblikkene i hverdagen. Jeg ønsker dere alle en fantastisk vår, og finner jeg et ledig øyeblikk, titter jeg selvfølgelig inn til dere.
Farmor

9 kommentarer:

  1. Det var nydelig og fin og vårlig farge :) skulle ønske jeg hadde en slik tålmodighet og teknikk :)

    Ønsker deg fine dager :)

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Kjempeflott!...et hyggelig hobby dette og skape slike kunstverk:)
    Lykke til med utfordringene...hyggelig at du kikker innom:))

    SvarSlett
  3. Å SÅ FLINKE DU ER
    HERLIGE FARGER
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  4. Nydelig kort - vårlig og vakkert!
    Ikke alltid at ting blir som man planlegger - ønsker deg lykke til med det du har foran deg. Sender deg en god kusineklem og håper det beste! <3

    SvarSlett
  5. Dette kortet ble utrolig flott!! Når jeg ser sånt blir jeg kjempeinspirert og får lyst til å sette i gang :) Åh som jeg skulle ønske at døgnet hadde flere timer - tiden strekker ikke til...

    Ønsker deg en strålende flott helg - forhåpentlig med sol og flott vårvær :)

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  6. Dette likte jeg svært godt. Fargen passer perfekt til årstiden vi er inne i nå :)

    SvarSlett
  7. SÅ vårlig og vakkert kort du har laget. Her høres fuglekvitter gjennom åpen dør og det fristes til å tilbringe dagen ute i hagen. God helg kjære søs!! klemmer Merethe

    SvarSlett
  8. Må prøve meg på et slikt kort en gang :) Du har fått en Award hos meg, du finner den inne på bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Hei på deg igjen :) har en utfordring til deg på bloggen min. Tar du den??? klemmer

    SvarSlett