3. feb. 2013

Skittentøyskurver og vakerom!

Vaskerommet er vel det rommet i huset man aldri kan gå innom, uten å måtte putte fingrene bort i en eller annen jobb, liten eller stor. Vaskerommet her i huset har vært både ukoselig og upraktisk, da er det kos med litt oppjustering. I min iver etter å starte, glemte jeg å ta bilde før jeg begynte, men jeg kan forsikre; det var heeelt grusomt!:-)

Det går sakte men sikkert fremover her, men fortsatt er vi kke helt i mål.

Jeg hadde virkelig tenkt å kjøpe nye skittentøysdunker, men med stor famile og mye klesvask var de dunkene jeg fant alt for små.
Så foreløpig blir det en justerig av de gamle. Her klippes det ut stoff, til trekking.

Trekket ble sydd sammen og så sydd en løpegang i bunnen, hvor jeg har tredd inn en snor og strammet passelig til. Øverst er kanten brettet ned i dunken og festet.

På snekkerrommet har jeg laget runde trelokk og knotter. Tenkte litt på gamle utedolokk når jeg laget dem;).

En liten prøving for å se om de passet.

De fikk et par strøk hvitmaling før knottene ble montert.

Så ble de satt på plass på vaskerommet. De skal få sjablongtrykk på stoffet med "Hvit", "Kokvask" og " Farget".
Enda er det flere idèer som skal settes ut i livet før vaskerommet er ferdig, men det er allerede MYE koseligere å komme inn der, så da får jeg vel være fornøyd..........
så langt;).
Farmor

7 kommentarer:

  1. Kjempefint - kjenner at jeg også vil ha oppussing på mitt vaskerom.... :-)
    Gleder meg til å se det ferdig!
    Kusineklemmer.

    SvarSlett
  2. God kveld i stua! Tusen takk for en kjempehyggelig hilsen fra deg! Du er jammen en nevenyttig dame. Fine lokk du har saget ut. Vaskerommet ble trivelig :)

    SvarSlett
  3. Så flott på vaskerommet ditt! Likte skittentøy kurvene din kjempegodt - flink du er!!
    Ha en fin kveld videre og en flott kommende uke!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar hos meg: ) Jeg er heller ikke så flink til og kommentere.

    Må bare si at bloggen din er fantastisk fin. Du har så mange fine gode idder. Du er veldig kreativ og flink.....og for et hus du har: ) Jeg følger med: )

    SvarSlett
  5. Se her ja :) Stilig ble det. Kjenner meg rett og slett ikke igjen. :) Du gjør alt så himla flott. Da tar vi kaffen der neste gang da :D klem søs

    SvarSlett
  6. Wow- så flott du har det på vaskerommet! Tenker det er mange som misunner deg dette ja! Og de skittentøysdunkene ble jo bærre lekker! Tenker på mine røde, gule og blå plastdunker og kjenner at jeg rødmer litt.... ikke noe å vise på bloggen nei.... Ha en flott uke- selv ligger jeg med feber og verk i hele kroppen- men nå har jeg tatt et par paracet så da blir det litt bedre noen timer....
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  7. Oj det må jeg si- for noen flotte skittentøyskurver- de kan du være stolt av :) og vaskerommet ditt er sååååååååå fint :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett