5. juni 2012

Blåregn i bakgården, og en titt inn i utestua.

Hva som kan vokse og gro i vårt langstrakte land, er forskjellig. Jeg har alltid likt den vakre blåregnen, men den skal etter sigende ikke klare seg her hos oss. Da måtte jeg selvfølgelig prøve....
I bakgården er det både lunt og solfylt og det
setter visst blåregnen pris på. Ønsket er jo mange
vakre blå blomsterklaser. Jeg skal prøve å følge
 noen råd jeg har fått, om kraftig beskjæring av
nyskuddene, så får vi se om det hjelper. Gode råd
mottas med takk. :-D

Jeg har forstått at en hageeier med respekt for seg selv,
helst skal ha ei hagebu. Her er mi...

Så var det stua, da. Slik har vi hatt det i mange år, så nå gleder
vi oss til litt fornyelse. Noen av stolene skal brukes videre.
De har fått lavere rygg, og jeg har malt de hvite. Gulvet er
kastet ut, gleder meg til forandring.

Toppen av grua var dekt med plater, disse er fjernet slik at grua
får et eldre preg. Grua og veggen bak har fått et strøk med matt
grå murmaling.

Min kjære har malt tak, og endelig er siste strøket på vinduene
malt. Litt mer malerarbeid gjenstår, men det er bare gøy.
Tror jeg.....
Ja, ja, man lager seg arbeid, men hva gjør man ikke for å lage seg en koselig krok til glede for seg selv og venner. Her blir det nok noen koselige sommerkvelder med god mat og hyggelig selskap. Jeg gleder meg visst.......
Farmor

7 kommentarer:

  1. åååå som jeg gleder meg til å komme på grilling i hagestua deres nå :)))))))))))
    Dette ser bare helt konge ut !!!!
    Vi får ta en "bli kjent på nytt kveld" med dere snart Føbe :)))
    Det var jo bare så kos i helga!!!
    Så nå må kontakten holdes, og vi trenger nye venner :)
    Mange goe klæmma fra mæ

    SvarSlett
  2. Blir kjempekoselig å se det ferdige resultatet - er sikker på at det blir kjempefint!
    Ønsker deg en god dag!
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  3. Blir så fint :) Og jeg som trodde at min blåregn var død...tok grundig feil...den lever :)) nå skal den få gjødsel og pleie så håper jeg den kan vokse seg stor og fin. :) Blir vi invitert til åpningen av den oppgraderte hagestuen da?? ;)
    Her ble det vist et nytt bed i går...bare sånn plutselig ...:))

    SvarSlett
  4. Flott blir hagestuen..selv om det blir mye arbeid når en setter igang:)
    OG ikke minst kosen når en skal hygge seg med god mat og drikke:))

    SvarSlett
  5. For noen hyggelige uterom dere har :)

    SvarSlett
  6. Jeg tror blåregnen kommer til å stortrives hos deg. Jeg er skikkelig imponert over hagebua di. Så ryddig og fint! Hagestuen ser ut til å blir super koselig!

    SvarSlett
  7. Sukk!!!
    Så vakkert det er hos dere!
    Herlig bakgård, ser nesten sydlandsk ut:)
    Og dette er fruen med orden i hageredskapen sin det!Vakkert samlet og fin oversikt.
    Og stua blir nok helt super,det er så gøy å gå i gang med slike prosjekter.
    Mye jobb, men så blir det jo så flott etterpå!

    Ønsker deg lykke til, du viser vel resultatet?
    God søndag og stor klem!

    SvarSlett