5. des. 2011

Naturen inn i stua..

Jeg er veldig glad i naturen og tar den gjerne med meg inn. I år har jeg plukket med meg både hengebjørk, or og tujah.
I vinduet står "adventskalenderen", en kurv med
pakker til barn og barnebarn. Den er så grei, for
der er det plass til at jeg noen ganger kan putte
en ekstra gave dit, til en og annen gjest.              
Gardinene er i lin, og hjertet som holder den       
sammen har jeg funnet på Nille.                         

I kvister av hengebjørk og or med rakler og små
kongler, henger noen store glasskuler som jeg er
så glad i.

Mellom all pynting og kos, må noe matnyttig også gjøres.
Småkaker må til, med huset fullt av kakemonser.

Ute i hagen har jeg plukket tujah og bundet små
buketter. De festes med blomstertråd rundt
en halmkrans.

Det ble en duftende krans som skal henge på
peisen.
Så var det å sette igang med noe matnyttig, da. Jeg ønsker dere alle en fin, fin dag. Husk å gjøre noe hyggelig i dag, for i morgen er i dag historie......
Farmor

5 kommentarer:

  1. Hei:)Så flink du er...baker og vikler kranser...og steller til jul:) Det er så flott å kunne bruke naturen i dekorasjoner og pynt:)
    Bildene du viste i innlegget før var magiske!!
    Ønsker deg en fin mandag videre og legger meg til som følger...om det er ok??
    Hilsen Hagerommet:))

    SvarSlett
  2. Bare nydelig! Likte gardinene dine veldig, for en nydelig farge!! Koselig med naturlig pynt, det liker jeg også!
    Ha en fin kveld!

    Klem fra kusina. :-)

    SvarSlett
  3. Hei på deg :) og du pynter så koselig som alltid :) kaker...ja det har jeg bare så vidt tenkt på enda..blir det så blir det. Kanskje jeg nesten blir ferdig med malingen i morgen. Min kjære skrur sammen skap i hver ledig stund...så det går fremover... Gleder meg til vi er ferdige kjenner jeg. :) klem til deg. Merethe

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Så nydelig du har pyntet!
    Kjempeflott vindu du, vakkert med naturen som pynt, og de røde kulene:))
    Likte den fine adventskurven, den blir nok satt pris på tenker jeg.
    Du lurte på hvor en får tak i sinkplate til de juleskøytene, hos blikkenslagere har de slike, eller kan bestille.
    Jeg var så heldig å ha en bit liggende:)
    Jeg har også begynt på kakebaksten, er nok en del kakemonser her også:)

    Ønsker deg en fin dag videre!

    SvarSlett
  5. Så masse fint! Smart å bruke tujaen til den kransen! Det skal jeg jammen legge meg på minne♥ Savner en mail fra deg - så skal jeg fortelle deg om treffet til våren :)
    klem

    SvarSlett